image1 image2 image3 image3

|WELCOME IN CHINA|ENJOY STORIES FROM CHINA

Čo si myslím o Číňanoch? // What am I think about Chinese people?

Napriek tomu, že som v Číne nebola veľmi dlho, za túto krátku chvíľku som si mohla všimnúť nejaké tie rozdiely zo Slovenskom, ale aj správanie Číňanov. Čo si teda o nich myslím a aký mám na nich názor? Najlepšie sa mi ich správanie povie na príkladoch.

Although I was not in China for a very long time, I could have noticed some differences from Slovakia, but also the behavior of the Chinese. What do I think about them? I will write you some examples to show you what I am thinking about them and how they are. 





Na letisku som mala veľký problém s kufrom, nakoľko mi môj kamarát dal ešte aj jeho kufor do ruky (zatiaľ čo zbehol na WC). Nakoľko však prišiel už autobus a my sme museli rýchlo utekať dnu, snažila som sa prejsť s dvoma kuframi (jeden s pokazeným kolečkom a druhý poloroztrhnutý) k autobusu a naložiť ich. Samozrejme, keď kufre majú 23kg, nie je to práve najjednoduchšie. Jeden Číňan, ktorý čakal na iní autobus si to všimol, a tak položil svoj kufor a utekal mi pomôcť. Síce mi niečo po Čínsky povedal (čomu som nerozumela) hneď zobral môj kufor a išiel mi ho naložiť do autobusu. Bolo to naozaj ale že naozaj milé.

At the airport, I had a big trunk problem because my friend put his suitcase to my hand (when he went to the toilet). But as soon as the bus arrived and we had to flee quickly, I tried to go through two trunks (one with a damaged wheel and the other half broken) to the bus and load them. Of course, if the suitcase is 23 kg, it's not the easiest. One Chinese who was waiting for another bus to notice and so he put his suitcase and went to me. He was told me something in Chinese language (what I did not understand) immediately took my suitcase and went to loaded it into the bus. It was really, really nice.

V Číne som sa snažila naučiť sa bicyklovať (áno, neviem sa stále bicyklovať), no keďže sú tam bicykle zadarmo resp. takmer zadarmo, nastal ten správny čas. Bicyklovala som sa, no zrazu 3-4 číňanky predo mnou. Snažila som sa im síce vyhnúť, no nakoľko som ešte stále chodila zo strany na stranu, tak sa mi to až tak nedarilo. Zatlačila som síce brzdu, no brzda brzdila strašne pomaly a takmer som ich zrazila (našťastie uskočili). Bolo vidieť, že sú nahnevané, no hneď som sa im ospravedlnila a povedala, že sa to ešte len učím. Okamžite ku mne pribehli a začali mi vysvetľovať ako by sa bicykluje, vyskúšala brzdu pozrela na bicykel či mi vyhovuje atď. Hneď mi všetko nastavila a prestavila a ukázala mi, ako sa jazdí. Bolo to veľmi milé.

In China, I tried to learn how to ride on bicycle (yes, I can not still ride on bicycle) because there are free bikes, respectively. almost free, I set the right time. I was cycling, not surprisingly 3-4 Chinese people in front of me. I tried to avoid avoiding, but I still did not ride and I went from side to side, so I did not know to avoid. I pressed my brake, but the brake slowed awfully slow and I nearly hit them (fortunately jumped). It was to be seen that they were angry, not immediately justifying them and saying that I was just learning. They immediately came to me and began to explain to me how to ride, etc. She set everything up and set me up and showed me how to drive. It was very nice.



S bicyklom mám aj ďalšiu príhodu. Keď mi to už ako-tak išlo, rozhodla som sa ísť sa bicyklovať okolo parku. Autá tam takmer nechodili, a tak som išla hneď po ceste. Avšak vždy, keď niekto išiel, tak som zastavila (predsa len som sa ešte necítila až tak isto). Raz som zastavila a jeden muž na motorke vystúpil (nechápal čo robím) a pozrel na mňa. Tak som sa mu ospravedlnila a povedala, že sa ešte neviem bicyklovať. Okamžite sa ma snažil naučiť bicyklovať a to aj napriek tomu, že nevedel anglicky. Potom, keď videl alebo mal pocit, že už som to pochopila tak nasadol na svoj motocykel, no ja som sa ho snažila pustiť pred seba (nech ho nebrzdím). A on mi len ukázal, že nie. Nepôjde predo mňa, počká kým pôjdem ja. Celú dobu šiel za mnou a nepredbehol ma, aj keď mohol. Bolo to veľmi milé.

I have another incident with my bike. As he did so, I decided to go bicycle around the park. The cars were not nearly there, so I went straight along the road. However, whenever someone went, I stopped (I still did not feel comfortable). Once I stopped and one man stepped out of my bike (I do not know what to do) and looked at me. So I apologized and said that I still don´t know ride. He immediately tried to learn how to bicycle, and though he did not know English. Then, when he saw or felt that I had already understood him, he put on his motorcycle, I didn´t want to disturb him more, so I showed him to before me, but he didn´t accept.  And just showed me not. It will not be before me, he will wait until I go. He has gone after me all the time, and he has not passed me, even though he could. It was very nice.

So spolužiakmi sme boli v klube (všetko sme mali zadarmo), a tancovala som na pódiu. Stále na mňa pozeral jeden Číňan, ktorý bol na parkete podo mnou, a tak som mu ukázala, nech sa pridá. Napriek tomu, že zo začiatku odmietal, tak napokon prišiel a tancoval. O chvíľku neskôr odišiel a priniesol mi pohárik aby si so mnou štrngol.

So, classmates were in the club (we were all free), I was dancing on the platform. One of the Chinese, who was on the parquet floor, was still looking at me, so I showed him to add. Despite the fact that he had refused from the beginning, he finally came and danced. A moment later he left and brought me a cup to take me with a trickle.

Ďalšia príhoda je taktiež z klubu a s týmto istým Číňanom. Napokon som sa totiž dozvedela, že je vyhadzovač v tomto klube a po anglicky vie rozprávať. Keď som už musela ísť preč, slušnosť káže pozdraviť sa, a tak som mu povedala, že už idem. Nie len že ma išiel odprevadiť ku kamarátom, ešte sa aj rozlúčil, a keď videl, že náš spolužiak je totálne KO z alkoholu, ešte sa spýtal, či nám nepomôže.

Another incident is also from the club and the same Chinese. Finally, After some times I found out that he was a starter in this club and he can speak English. When I had to go, then, the courtesy is glad to say hello, so I told him I was coming. Not only did I go to a friend, he still said to me good bye and when he saw that our classmate was a total of alcohol, he had asked to help us.

V neposlednom rade nemôžem zabudnúť na fotenie. Ľudia si nás kamerovali, fotili a tí, ktorí lepšie vedeli po anglicky sa nás spýtali, či sa s nami môžu odfotiť. Hoc väčšina ľudí toto pripisuje iba mojej bielej pokožke, napriek tomu to bolo zarážajúce a predsa milé.

Last but not least, I can not forget about photography. People were photographed and camered us and those who knew better English asked if they could take a picture with us. Lot of people only attach my white skin, yet it was striking and yet nice.



Aby som však nehovorila iba pekné príbehy, poviem aj tie z "temnejšej stránky". Keď sme boli v zakázanom meste, začali sme sa fotiť so Slovenskou vlajkou (nevediac, že je to zakázané). Pribehol k nám nejaký SBS-kár a začal po nás kričať. Podobne tak bolo, keď na nejakú čínsku pamiatku ľudia hádzali mince, a tak sme si hodili aj my. Prišiel k nám nejaký číňan a taktiež po nás začal kričať po čínsky, avšak nerozumeli sme mu. Nemôžem však povedať, čo sa stalo, nakoľko sme im nerozumeli. Takže si uvedomujem, že chyba bola pravdepodobne na našej strane.

But let's not just talk about nice stories, I will say something from the "darker side", too. When we were in a forbidden town, we started to photograph it with the Slovak flag (not knowing it was forbidden). Some man came to us and started shouting at us. Similarly, when people were throwing coins on a Chinese monument, so we did it too. A Chinese came to us, and he started screaming for us in Chinese, but we did not understand him. But I can not say what happened because we did not understand them. So I realize the bug was probably on our side.

Ako si môžete všimnúť z môjho rozprávania, Číňanov a ich správanie som si veľmi obľúbila. Sú veľmi nápomocný, milý, vľúdny a nevadí im, že som zahraničný človek, čo si naozaj vážim. Len škoda, že neviem po čínsky na to, aby som mohla mať viacej skúseností s nimi. V každom prípade som zatiaľ naozaj nadšená.

As you can see from my narrative, I really enjoyed the Chinese and their behavior. They are very helpful, dear, loving, and do not mind being a foreign person that I really appreciate. Just a pity that I do not know after Chinese to have more experience with them. In any case, I'm really excited.

Share this:

CONVERSATION

0 komentárov: