image1 image2 image3 image3

|WELCOME IN CHINA|ENJOY STORIES FROM CHINA

Škola varenia - To najlepšie z Ázie

Túžili ste niekedy vedieť ako sa pripravuje pravá Ázijská kuchyňa? Skúšali ste ju už doma, no nikdy nechutila tak, ako by ste chceli? Naučte sa variť pravú ázijskú kuchyňu so Chefparade. Ja osobne som si spomedzi všetkých kurzov vybrala kurz s názvom "To najlepšie z Ázie", ktorý ponúka hneď 5 chodov v jednom kurze.


Have you ever wondered how to prepare genuine Asian food? Have you tried it at home, but it have never been as delicious as you would want? Learn to cook real Asian cuisine with Chefparade. I personally picked a course called "To najlepšie z Ázie - The best of Asia" from all courses, offering 5 foods in one course.



Tento kurz trvá 3,5-4 hodiny, pričom u mňa trval cca 4 hodiny - od 18:00 do 21:45. Kurz je v centre Bratislavy, konkrétne na Miletičova 60, kam sa môžete dostať MHD - zastávka Trhovisko.

This course takes 3.5-4 hours, for me it was ccr 4 hours - from 18:00 to 21:45. The course is in the center of Bratislava, specifically Miletičova 60, where you can get public transport - Trhovisko stop.


Kurz obsahoval 5 jedál, konkrétne:
Ázijská ostro-kyslá polievka
Nasi Goreng
Chow mein
Thajské červené kari s jasmínovou ryžou
Kokosová ryža s ovocím

The course included 5 meals, namely:
Asian sharp-sour soup - Ázijská ostro-kyslá polievka
Nasi Goreng
Chow mein
Thai red curry with jasmine rice - Thajské červené kari s jasmínovou ryžou
Coconut rice with fruit - Kokosová ryža s ovocím


Na kurze sme boli 11, pričom väčšina ľudí prišla vo dvojici. Väčšina jedál sa pripravovala vo dvojici (v mojom prípade, nakoľko som bola navyše, tak sama), avšak niektoré boli celokurzové - takže sme jedlo jedlo pripravovali všetci spolu.

We were 11 students, with most of the people in the pair. Most meals were prepared in a couple ( alone in my case, because I was +1) , but some were full-grown - so we were preparing everyone together.




Ázijská ostro-kyslá polievka
Ide o tradičnú čínsku polievku s tofu a shitake hubami. Túto polievku sme pripravovali všetci spolu. Použili sme na ňu množstvo ingrediencií, pričom sme ju robili na vegánsky i nevegánsky spôsob. Dochucovali sme ju všetci spolu, a tak bola úplne perfektná. Chuť bola podobná, no predsa iná ako v ázijských fastfoodoch typu Panda. Polievka nebola taká "slizká", ako sme zvyknutí, takže bola pre nás lákavejšia. V každom prípade nás šéfkuchár naučil aj to, ako ju spraviť na viac "sliznatý" spôsob v prípade, že by sme o to mali záujem. Táto polievka bola oveľa chutnejšia ako zvyčajná ostro-kyslá polievka, pričom to bola doposiaľ najlepšia ostro-kyslá polievka, ktorú som kedy jedla. A to nehovorím iba preto, že som sa na výrobe podieľala aj ja.

It's a traditional Chinese soup with tofu and shitakis. We all prepared this soup together. We used a lot of ingredients, and than we did the soup in vegan and non-vegan way. We made it all together, so it was perfect. The flavor was similar, but not the same like in Asian fast food like Panda. The soup was not as slim as we used to, so it was more appealing to us. In any case, the chef also taught us how to do it for a more "slimy" way if we were interested. This soup was much more tasty than a regular, sharp-sour soup, and it has been the best sharp-sour soup I have ever eaten. And that's not just because I was involved in the production.



Nasi Goreng
Jasmínová smažená ryža s kúskami kuracieho mäsa a krevetami. Túto pochúťku sme pripravovali počas toho, kým sa nám ostro-kyslá polievka varila. Tým sme ušetrili nejaký ten čas, no zároveň boli stále v pohybe a nadšený z kurzu. V tomto prípade sa jedlo robilo vo dvojiciach. Každý dostal svoje vlastné suroviny ako napríklad kura či zeleninu, a prácu sme si už sami rozdelili. Niekto krájal kura, niekto zeleninu. Veľmi sa mi však páčilo, že ľudia pracovali v tíme, a nikto nebol vynechaný z práce. Pri dochucovaní bol šéfkuchár vždy k dispozícií, pričom jedlo ochutnal a poprípade poradil. S varením však nepomáhal, aby sme sa jedlá naučili pripravovať sami. Po varení nasledovalo jedenie pri veľkom stole a delenie sa o zážitky s varenia.

Jasmine fried rice with chicken pieces and shrimps. We made this delicacy while our sharp-sour soup was brewing. So we saved some time, so we were still moving and enthusiastic about the course. In this case, food was done in pairs. Everyone got their own raw materials, such as chicken or vegetables, and we have already divided our work. Someone sliced ​​the chicken, some vegetables. But I really liked the fact that people worked in the team and no one was left out of work. The head chef was always ready to disguise, tasting food and advising. He helped, but we must  prepare  it by ourselves, he didn´t help with cooking. After cooking, we eating at a large table and dividing it into a cooking experience.


Po príprave Nasi Goreng bolia ázijská polievka dokončená, a tak sme ju len dochutili, a mohli sa tešiť aj na ňu. Ako som hovorila, najlepšia ostro-kyslá polievka, akú som kedy jedla.

After the preparation of Nasi Goreng, the Asian soup was complete, so we could also enjoy it too. As I said, the best sharp-sour soup I ever eaten.




Chow mein
Čínske smažené vegetariánske vaječné rezance. Nakoľko som mala možnosť stráviť v Číne niekoľko týždňov, môžem skonštatovať, že toto jedlo naozaj chutilo ako pravá čínska kuchyňa. Rezance boli spravená na jednotku. Chow mein je spojenie zeleniny s rezancami, a aj keď ide o veľmi jednoduché jedlo, je naozaj veľmi chutné a človek sa z neho dokáže najesť. Osobne na vegetariánske jedlá veľmi nie som, nakoľko ma nedokážu zasýtiť, no toto bolo presne podľa môjho gusta. Ale toto jedlo bolo super.

Chinese fried vegetarian egg noodles. Since I had the opportunity to live in China for several weeks, I can say that this dish really tasted like the real Chinese cuisine. Cuttings were processed per unit. Chow mein is a combination of vegetables and cutlets, and although it is a very simple food, it is very tasty and the person can have a full stomach of it. I personally do not eat vegetarian meals because I could not deserve it, not exactly according to my taste. But this food was so good. 



Thajské červené kari s jasmínovou ryžou
Pikantná kombinácia chilli a zázvoru zjemnená kokosovým mliekom. Hovoríte si, že chilli, trpký zázvor a sladké kokosové mlieko nejde dokopy? Tak to som si hovorila aj ja, a to celú dobu. Patrím k ľuďom, čo majú radi jednoduchšie jedlá, a práve preto mi robilo veľmi veľký problém toto jedlo dochutiť. Pravdu povediac, kari som ešte nikdy nejedla, a tak to bolo ešte ťažšie. Šéfkuchár mi však s týmto dochucovaním pomohol. Po ochutnaní bolo kari celkom jedlé, no nie niečo špeciálne. Keď som však toto kari zmiešala s ryžou, jeho chuť sa úplne zmenila a na jazyku som pocítila explóziu chuti. Tak netradičné jedlo som ešte nikdy nejedla, no na druhú stranu ma príjemne prekvapilo a musím povedať, že ho určite budem skúšať spraviť aj doma.

Spicy combination of chilli and grains refined with coconut milk. Do you say that chilli, bitter ginger and sweet coconut milk do not go together? That's what I said and I didn´t know to imagine it, all the time. I am a person who like simpler meals, and that is why I have a very big problem with this food. The truth is that I have never eaten it, so it was even harder to prepare. The chef, however, helped me with this food. After tasting, curry was quite edible, not something special. But when I blended this curry with rice, his taste changed completely, and I felt a burst of taste on the dust. I have never eat so unconventional food, but it was pretty good, and I have to say I will definitely try to do it at home.

Kokosová ryža s ovocím v miske od Chefparade


Kokosová ryža s ovocím
Jednoduchý sladký dezert, ktorým sa nič nedá pokaziť. Tak beriem túto mňamku, ktorú sme dostali na koniec. Kokosovú ryžu s ovocím sme pripravovali opäť spolu (ako aj polievku). Popravde, vôbec som nečakala, že by takéto jednoduché jedlo mohlo byť také chutné. My osobne sme kokosovú ryžu ochutili pomarančom, a za mňa to bola ako čerešnička na koniec. A keďže milujem sladké, nemôžem tomuto dezertu vytknúť nič.

A simple sweet dessert that can not be spoiled. This is the "yummi" that we got to the end. Coconut rice with fruit is prepared again together (as well as soup). In fact, I did not expect that such a simple meal could also be tasty. We personally have coconut rice flavored oranges and it was like a gift for me. Although I love sweet and I can not cure anything.



Čo ma na kurze prekvapilo a oslovilo na tomto kurze?
Ak mám byť úprimná v mojej kuchyni som kokosový cukor nikdy nepožívala. Tento kurz mi však ukázal na koľko spôsobov sa kokosový cukor dá použiť. Nie len že mi zmenil pohľad na kokosový cukor a naučil ma množstvo nových receptov, zároveň ma tento typ použitia oslovil.

If I'm to be honest in my kitchen, I never used coconut sugar. However, this course showed me how many coconut sugar can be used. Not only it changed my eyes on coconut sugar but also learned a lot of new recipes, it was so amazing for me.

Šéfkuchár, ktorý nás učil pripravovať jedlá bol naozaj veľmi milý a snaživý. Na všetky otázky odpovedal bez problémov a bolo vidieť, že je v ázijskej kuchyni naozaj expert. Zároveň sa nám všetkým snažil venovať aj osobitne, poprípade pomôcť s dochutením jedál. Ja som mala veľký problém s dochutením kari, no s jeho pomocou bolo úplne božské.

The chef, who taught us to prepare meals, was really very kind and keen. He answered all the questions without difficulty, and it was obvious that he was an expert in Asian food. At the same time, he tried to dedicate to all of us, especially to help with the food. I had a big problem with the curry, but with his help it was totally easy to prepare and tasty.

Z každého jedla sa nám ušlo naozaj dosť. Všetky jedlá sme nie len ochutnali, no i reálne jedli po jeho uvarení. Dokonca ho bolo toľko, že nám z každého dostalo dostatok na to, aby sme si ho zobrali aj domov, a potešili tak našu rodinu, poprípade si užili toto vynikajúce jedlo aj na druhý deň. Síce sme už pred kurzom boli oboznámení s tým, že ak by nám vystalo jedlo, môžeme si ho zobrať domov - takže si máme priniesť misky.

We made so much from every food. We have not only tasted all the dishes, but they actually ate it after cooking. But we prepared as much, that we could bring it to home, and to make happines to  our family with food, or have enjoyed this excellent meal the next day. The company told to us before, that if we will have so many food, we could take it home - so we should bring bowls.

V neposlednom rade Chefparade ponúklo zábudlivcom obedové misky na prenos jedla, čo bolo naozaj super. Ja som si napríklad priniesla (pre istotu) 4 misky, no keďže mi vystalo zo všetkých jedál, na kokosovú ryžu s ovocím som si zobrala misku zo Chefparade.

Last but not least, Chefparade offered lunch bowls, which was really cool. I have brought 4 bowls for food, but it was not enough so  I picked up a bowl from Chefparade for the coconut rice with fruit.

Čo sa týka samotných jedál, veľmi mi chutili všetky z nich, a určite všetky z nich vyskúšam pripraviť aj doma. Najviac mi však z týchto jedál zachutila ostro-kyslá polievka, avšak určite vyskúšam doma všetky.

As for the meals themselves, I was very happy with all of them, and of course I will try all of them at home. But the best for me was a soup. 

Dostatok pitia, jedla i výbornej atmosféry je to, čo sa mi na Chefparade páči, a prečo by som s veľkou radosťou skúsila aj ďalšie kurzy, ktoré Chefparade ponúka.

The plenty of food, food and great atmosphere is what I like about Chefparade and the reason why I would like to try the other courses that Chefparade offers.

Share this:

CONVERSATION

0 komentárov: