image1 image2 image3 image3

|WELCOME IN CHINA|ENJOY STORIES FROM CHINA

Nové priateľstvá vďaka letnej škole // New frienship thank summer camp

Hovoríte si, či sa vám oplatí ísť na „summer camp“, keď nikoho nepoznáte? Zaručene áno. Ja som si práve tam našla môjho najlepšieho kamaráta, poslucháča a psychológa v jednom.

Are you thinking about going to "summer camp" but you are not sure if go, because you don´t know noone from camp? Say yes.  Guaranteed yes. I found there my best friend, listener and psychologist (3 in 1 friend).



Do letnej školy v Číne som sa samozrejme tešila, no keďže som nepoznala takmer nikoho a takmer s nikým som sa nebavila ( nejak sme sa za semester čínštiny nestihli bližšie spoznať a spriateliť, keďže každý z nás bol iný odbor, ročník a tak sme sa naozaj stretávali iba na čínštine), a tak som váhala, či sa tam budem mať vôbec s kým rozprávať a s kým tráviť voľný čas.

I certainly enjoyed the summer school in China but I did not know if go because  I almost anyone and almost did not talk with anybody (somehow we did not know each other in the Chinese language lessons because each of us were another major, year and we really met only in Chinese), so I hesitated if I would  find anyone for talking and to spend time with.

Prvý deň – keďže sme prišli až v noci, bol samozrejme bez kamarátov. Hoci som prehodila zopár slov s niektorými ľuďmi, stále by sa to nedalo považovať za kamarátstvo, nanajvýš známi.

The first day - we came up at night, I was obviously without friends. Though I have discarded a few words with some people, it still could not be considered as friendship, only known.


Druhý deň sme sa však začali oveľa viacej rozprávať, a ak sme sa snažili, kamarátstva sa dali bez problémov nadviazať. Spievanie v autobuse, hranie kariet, hranie hádaj na čo myslím,... Stačilo vyvinúť čo i len trocha aktivity, a už bol človek začlenený do tímu. Už sa začali vytvárať nové priateľstvá. Nehovoriac o tom, že ak chcel človek zažiť nočný život, niekoho navštíviť v izbe alebo sa len tak porozprávať, väčšina ľudí malo dvere otvorené.

The next day, however, we began to talk a lot more, and if we tried to speak, the friendships were easy to make. Singing on a bus, playing cards, playing a gossip on what I mean, ... It was enough to develop just a little bit of activity, and the person was already included in the team. New friends have begun to form. Not to mention that if a person wanted to live a nightlife, visit somebody in the room or just talk, most people have the door open.



Nakoľko som sa rozhodla, že nechcem stráviť celý večer na izbe, veľmi rýchlo som mala možnosť začleniť sa do veľkej skupiny spolužiakov, ktorí tiež nechceli vylihovať, veď predsa v Číne sme iba raz, a tak je na čase užiť si to.

As long as I decided not to spend the whole evening in the room, I quickly got the chance to integrate into a large group of classmates who also did not want to lie. We are only one time in China, so it's time to enjoy it.

Iní patrili k tím, čo hrali karty na izbe a niektorí uprednostnili spánok pred aktivitami. Skrátka, našli sa tu rôzne povahy a je samozrejmé, že nie každý si s každým musel vyhovovať, no vo všeobecnosti sa každý snažil prispôsobiť, nájsť si priateľov, byť milý a vľúdny, a tak to išlo veľmi jednoducho a rýchlo.

Others belonged to play cards in the room, and some preferred sleep - not activities. In short, lot of different characters have been found here, and of course not everyone has to suit everyone, but in general everyone has tried to adapt, find friends, be nice and be kind, so it was very easy and fast to find a friendship.


Mne sa tu podarilo nájsť skupinu kamarátov s ktorými som chodila von ešte aj po tejto letnej škole, ba dokonca najlepšieho kamaráta pri ktorom som si istá, že lepšieho by som už ani nemohla nájsť J

I was able to find a group of friends with whom I went out even after this summer school or even the best friend I'm sure I could not even find :)

Vďaka tejto letnej škole som zažila neopakovateľné zážitky, nadviazala domáce ale aj zahraničné priateľstvá, naučila sa niečo po čínsky a niečo o čínskej kultúre, vidieť nádherné historické pamiatky, no v prvom rade si uskutočniť môj sen už z detstva. Ísť do Číny

Thanks to this summer school, I experienced unrepeatable experiences, made both domestic and foreign friendships, learned Chinese language and something about Chinese culture, saw wonderful historical monuments, but first to realize my dream from childhood. Go to China

Share this:

CONVERSATION

0 komentárov: